REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
I. Definicje
1. Regulamin – niniejszy regulamin, regulujący zasady korzystania z serwisu
2. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod
adresem www.danex24.pl, za pośrednictwem którego Użytkownicy mogą
dokonywać zakupu towarów dostępnych w sklepie.
3. Sprzedawca – Firma Handlowo Usługowa DANEX Daniel Porębski, 33-311
Wielogłowy – Dąbrowa 156, NIP – 7343219061, REGON: 360728168 wpisany
do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczpospolitej Polskiej prowadzonej
przez ministra rozwoju i technologii , e-mail:
sklep@danex24.pl , tel. 504 188 333.
4. Użytkownik – każdy podmiot korzystający z płatnych i bezpłatnych usług
Serwisu prowadzonego pod adresem www.danex24.pl.
5. Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu produktów dostępnych w
sklepie w celach niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą
lub zawodową oraz osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą,
zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą,
gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru
zawodowego, wynikającego z przedmiotu prowadzonej działalności
ujawnionego w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
6. Przedsiębiorca – firma, instytucja lub osoba fizyczna dokonująca zakupu na
cele zarobkowe, zawodowe czy związane bezpośrednio z prowadzoną
działalnością gospodarczą.
7. Konto użytkownika – usługa świadczona nieodpłatnie drogą elektroniczną
przez Sprzedawcę, pozwalająca Użytkownikowi na korzystanie z dodatkowych
funkcjonalności Serwisu.
8. Serwis – strona internetowa na której zlokalizowany jest Sklep prowadzony
pod adresem www.danex24.pl.
9. Towar – rzecz ruchoma, produkt fizyczny.
10. Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, dostępne
do pobrania lub treści wirtualne do odtworzenia na stronie serwisu do których
Użytkownik otrzyma dostęp po otrzymaniu płatności przez sklep. Treści
cyfrowe nie są zapisane na nośniku materialnym.
11. Usługa cyfrowa – usługa pozwalającą Konsumentowi na: wytwarzanie,
przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej;
wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub
wytworzone przez Konsumenta lub innych Użytkowników tej usługi; inne formy
interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej; produkt lub usługa oferowane
do sprzedaży w sklepie.
12. Produkt – wszystkie usługi, treści i towary dostępne do sprzedaży w sklepie.
13. Treść/Treści - elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje
o Towarach, zdjęcia, filmy promocyjne, opisy, komentarze) w tym utwory w
rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1062 ze zm.) oraz wizerunki osób
fizycznych, jakie są̨ rozpowszechniane w ramach serwisu.
II. Postanowienia ogólne
1. Każdy Użytkownik może się kontaktować ze Sprzedawcą za pośrednictwem
formularza kontaktowego lub za pośrednictwem poczty elektronicznej
poprzez wysłanie wiadomość na adres e-mail: sklep@danex24.pl a
także telefonicznie pod numerem telefonu 504 188 333 w godzinach 9-18.
2. Dodatkowo Sprzedawca posiada w serwisie środek komunikacji w formie
czatu, który umożliwia zachowanie ciągłości korespondencji.
3. Sprzedawca udostępnia Regulamin przed rozpoczęciem świadczenia usług
serwisu nieprzerwanie na stronie Sklepu.
4. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu zawarcia
Umowy sprzedaży.
5. Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu od
chwili jego akceptacji.
6. Usługi świadczone są w języku polskim. Językiem komunikowania się z
Użytkownikiem jest język polski. Umowa zostaje zawarta wyłącznie w języku
polskim.
7. Informacje dostępne w Serwisie Sprzedawcy nie stanowią oferty w rozumieniu
właściwych przepisów Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia
Umowy.
8. Niniejszy regulamin wskazuje zasady i warunki korzystania z usług serwisu na
rzecz Użytkowników które stanowią w szczególności:
a) sprzedaż produktów za pośrednictwem sieci Internet – usługa płatna
b) założenie i prowadzenie konta Użytkownika w serwisie – usługa bezpłatna
c) newsletter – usługa bezpłatna
d) formularz kontaktowy/czat – usługa bezpłatna
e) obsługi bramki płatniczej Operatora Płatności w celu wykonania Płatności w
ramach Umowy sprzedaży – usługa bezpłatna
9. Asortyment produktów oferowanych za pośrednictwem strony obejmuje:
a) sprzedaż towarów – sprzedaż wózków dziecięcych, fotelików
samochodowych, nosidełek, akcesoriów dla dzieci, rowerków, zabawek,
ubranek, łóżeczek, pościeli i kocyków.
10. Informacje oraz opis oferowanych produktów Sklep zamieszcza na karcie
każdego z produktów.
11. Dostęp do usług serwisu może być ograniczony lub niemożliwy w przypadku
przeprowadzania prac konserwacyjnych systemów informatycznych lub
wystąpienia awarii niezależnych od Sprzedawcy. Jednocześnie dopełnimy
wszelkich starań, aby utrudnienia tego typu występowały możliwie jak
najrzadziej i możliwie jak najkrócej.
12. Wszelkie nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Serwisu, Sklepu,
Konta Użytkownika należy zgłaszać na adres mailowy Sklepu lub telefonicznie
pod numerem telefonu przypisany do Sklepu.
13. Publikowane przez Użytkowników w Serwisie treści typu komentarze, oceny,
recenzje, wypowiedzi, są ich prywatnymi opiniami.
14. Zakazane jest dostarczanie przez Użytkowników treści o charakterze
bezprawnym.
15. Opinie o sprzedawanych produktach są weryfikowane przez Sprzedawcę:
a) na podstawie numeru zamówienia
b) na podstawie adresu e-mail użytego do zamówienia produktu
c) poprzez możliwość dodawania opinii tylko przez zalogowanych
Użytkowników
III. Opinie o produktach
1. Sprzedawca może udostępnić Użytkownikowi możliwość zamieszczania opinii
o Sklepie, Sprzedawcy lub produktach — w ramach Sklepu lub serwisów
zewnętrznych należących do osób trzecich. W takim przypadku do
zamieszczania opinii stosuje się postanowienia niniejszego paragrafu.
2. Zamieszczenie opinii jest możliwe po skorzystaniu ze Sklepu, w szczególności
po zawarciu Umowy, przy czym zamieszczenie opinii jest możliwe w każdym
czasie.
3. Użytkownik powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i
merytoryczny, w miarę możliwości poprawny językowo oraz bez używania
wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
4. Sprzedawca publikuje zarówno opinie pozytywne jak i negatywne na temat
produktów.
5. Zakazane jest zamieszczanie opinii:
a) bez uprzedniego skorzystania ze Sklepu;
b) wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art.
3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
c) naruszających dobra osobiste Sprzedawcy lub osoby trzeciej;
d) przez opłaconych użytkowników, w celu sztucznego podwyższenia oceny
produktu.
6. Sprzedawca może w każdej chwili dokonywać weryfikacji, czy zamieszczone
opinie są zgodne z Regulaminem, a w szczególności, czy pochodzą od
Użytkowników, którzy rzeczywiście nabyli produkt. Weryfikacja może odbyć
się za pomocą dowolnych środków takich jak:
a) Weryfikacja adresu e-mail użytego do zamówienia oraz dodania opinii
b) Porównania adresu IP użytkownika dodającego opinie z adresem IP
Użytkownika który dokonał zakupu
c) Kontaktu mailowego lub telefonicznego z Użytkownikiem który dodał
opinię w celu potwierdzenia zakupu poprzez podanie przez Użytkownika
numeru zamówienia
d) Sprawdzenie czy opinia pochodzi z wygenerowanego dla Użytkownika
linku jeśli zastosowano takie rozwiązanie
e) Sprawdzenie czy opinia pochodzi od zalogowanego Użytkownika.
7. Oprócz tego, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości Użytkownika dotyczących
zamieszczonych opinii, Użytkownik może zgłosić Sprzedawcy opinię do
weryfikacji. Po otrzymaniu zgłoszenia od Użytkownika Sprzedawca podejmie
działania, odpowiednie do posiadanych możliwości, które będą miały na celu
weryfikację zamieszczonej opinii.
8. W przypadku zamieszczenia opinii niespełniającej wymagań przewidzianych
w Regulaminie Sprzedawca może odmówić publikacji opinii lub ją usunąć
IV. Warunki techniczne
1. W celu korzystania z usług serwisu wymagany jest dostęp do Internetu oraz
spełnienie przez system teleinformatyczny z którego korzysta Użytkownik
następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) Przeglądarka internetowa Microsoft Edge w wersji 93 lub nowszej z
włączoną̨ obsługą JavaScript,
b) Przeglądarka internetowa Mozilla Firefox w wersji 72 lub nowszej z
włączoną̨ obsługą JavaScript,
c) Przeglądarka internetowa Google Chrome w wersji 94.0 lub nowszej z
włączoną̨ obsługą JavaScript,
d) Przeglądarka internetowa Safari w wersji 5.1 lub nowszej z włączoną̨
obsługą JavaScript,
e) w celu odczytania faktury elektronicznej, wymagane jest oprogramowanie
do otwarcia plików PDF, np. Adobe AcrobatReader,
f) aby zawrzeć Umowę sprzedaży Użytkownik musi posiadać aktywny adres
e-mail,
g) dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu Użytkownik zobowiązany jest
zaakceptować pliki cookies.
h) W przypadku treści cyfrowych dostarczanych w formacie pdf, docx, xlsx,
mp3, mp4 konieczne będą aplikacje umożliwiające obsługę wymienionych
formatów.
2. Użytkownik powinien korzystać z odpowiedniej przeglądarki, współpracującej
z jego urządzeniem.
V. Nieodpłatne usługi elektroniczne
1. W ramach serwisu Użytkownik ma możliwość korzystania z nieodpłatnych
usług świadczonych droga elektroniczną przez Sprzedawcę takich jak:
a) założenie konta Użytkownika – które daje dostęp do dodatkowych funkcji i
informacji o zamówieniach
b) usługa newsletter – polegająca na przesyłaniu informacji związanych z
tematyką serwisu oraz jego ofertą.
2. Konto Użytkownika można założyć w podczas zamówienia lub bezpośrednio
ze strony. W celu założenia konta Użytkownika przez Sprzedawcę,
Użytkownik jest zobowiązany:
a) zapoznać się z treścią Regulaminu, wymagań technicznych i innych
dokumentów udostępnionych przez Sprzedawcę;
b) zapoznać się z zasadami przetwarzania danych osobowych, zawartymi
w Polityce prywatności;
c) zaakceptować warunki Regulaminu oraz zasady przetwarzania danych.
d) podać dane niezbędne do rejestracji w serwisie zgodne ze stanem
faktycznym.
e) potwierdzić założenie konta
f) potwierdzić rejestrację i tożsamość poprzez klikniecie linka przesłanego na
podany adres e-mail powiązany z kontem
g) po otrzymaniu maila potwierdzającego założenie konta Użytkownik
powinien niezwłocznie dokonać zmiany hasła.
3. Rejestracja Użytkownika potwierdzona mailem, jest równoznaczna z
zawarciem pomiędzy Użytkownikiem, a Sprzedawcą umowy o świadczenie
Usług elektronicznych. Umowa o świadczenie Usług elektronicznych zawarta
jest na czas nieoznaczony.
4. W celu skorzystania z usługi Newsletter Użytkownik jest zobowiązany:
a) zapoznać się z treścią Regulaminu, wymagań technicznych i innych
dokumentów udostępnionych przez Sprzedawcę;
b) zapoznać się z zasadami przetwarzania danych osobowych, zawartymi
w Polityce prywatności;
c) zaakceptować warunki Regulaminu oraz zasady przetwarzania danych.
d) podać dane niezbędne do rejestracji w usłudze.
e) potwierdzić zapis na newsletter
f) potwierdzić rejestrację i tożsamość poprzez klikniecie linka przesłanego na
podany adres e-mail powiązany z kontem
5. Zapis na Newsletter potwierdzony mailem, jest równoznaczny z zawarciem
pomiędzy Użytkownikiem, a Sprzedawcą umowy o świadczenie Usług
elektronicznych. Umowa o świadczenie Usług elektronicznych zawarta jest na
czas nieoznaczony.
6. Z bezpłatnych usług elektronicznych Użytkownik może zrezygnować w
każdym momencie poprzez przesłanie informacji o rezygnacji z usługi na
maila przypisanego do sklepu. Rezygnacja z usługi skutkuje
wyrejestrowaniem Użytkownika oraz utratą dostępu do funkcjonalności Sklepu
przypisanych do danej usługi.
VI. Przyjmowanie i realizacja zamówień
1. Użytkownik dokonuje zamówienia na produkt bezpośrednio na stronie Sklepu
www.danex24.pl oraz za pośrednictwem Facebook.
2. Podczas procesu zamówienia Użytkownik ma możliwość założenia Konta
Użytkownika które daje mu dostęp do dodatkowych funkcji.
3. Do złożenia zamówienia i dokonania zakupu produktu nie jest konieczne
zakładanie konta Użytkownika.
4. W celu złożenia Zamówienia Użytkownik powinien wybrać na stronie Sklepu
produkt, który ma być przedmiotem Umowy sprzedaży, po czym kliknąć
komendę „dodaj do koszyka” a następnie przejeść na podstronę prezentującą
Koszyk.
5. W formularzu zamówienia Użytkownik uzupełnia niezbędne do wysyłki dane
oraz dokonuje:
a) wyboru produktu,
b) wyboru sposobu dostawy,
c) wyboru sposobu płatności
d) zatwierdzenia regulaminu i polityki prywatności
e) wyrażenia stosownych zgód
f) potwierdzenia zamówienia
g) płatności za towar po przekierowaniu do strony zewnętrznego Operatora
Płatności.
6. Po złożeniu zamówienia na podany przez Użytkownika adres e-mail
przesyłana jest wiadomość z informacją o złożonym zamówieniu.
7. Realizacja zamówienia przez Sklep następuje po otrzymaniu zapłaty za
zamówiony produkt. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy towar wysyłany jest za
pobraniem, w takim przypadku realizacja zamówienia następuje niezwłocznie
po jego złożeniu.
8. Ceną wiążącą dla stron jest cena, po której Użytkownik złożył zamówienia na
produkt.
9. Brak zrealizowanej wpłaty przez Użytkownika w ciągu 3 dni tj. brak zapłaty za
produkt, spowoduje anulowanie zamówienia
10. Zamówienie Użytkownika zostanie zrealizowane pod warunkiem, że produkt
jest dostępny na magazynie lub u dostawców sklepu.
a) częściowy brak towaru w zamówieniu – gdy brakujący produkt jest częścią
większego zamówienia, Użytkownik jest informowany o brakach i
podejmuje decyzję o częściowej realizacji zamówienia lub anulowaniu
całości zamówienia. Zwrot pieniędzy w przypadku dokonanej przedpłaty
następuje w części lub w całości zgodnie z decyzją Użytkownika. Zwrot
pieniędzy w przypadku dokonanej przedpłaty następuje maksymalnie w
ciągu 14 dni od anulowania zamówienia w zakresie w jakim umowa
sprzedaży nie została zawarta
b) całkowity brak produktów w zamówieniu – gdy produkt jest niedostępny w
magazynie lub u dostawców sklepu i nie ma możliwości realizacji
zamówienia Użytkownik zostanie o tym fakcie poinformowany. Zwrot
pieniędzy w przypadku dokonanej przedpłaty następuje w całości
maksymalnie w ciągu 14 dni od anulowania zamówienia.
11. Po zweryfikowaniu zamówienia na adres mailowy wskazany przez
Użytkownika przyjdzie wiadomość z informacją dotyczącą:
a) potwierdzenia przyjęcia zamówienia co jest jednoznaczne z zawarciem
umowy sprzedaży,
b) braku części lub całości zamówienia w związku z brakiem towaru,
c) braku możliwości realizacji zamówienia w związku z brakiem zapłaty.
12. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą doręczenia Użytkownikowi
wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie realizacji zamówienia.
13. Do każdego zamówienia wystawiany jest dowód zakupu. Po wybraniu przez
Użytkownika odpowiedniej opcji i przekazaniu niezbędnych danych, do
zamówienia wystawiana jest faktura zakupu.
14. Do momentu zrealizowania zamówienia tj. do czasu przekazania produktu do
wysłania Użytkownik może dokonać zmian w zamówieniu włącznie z
wycofaniem złożonego zamówienia w całości.
15. Aby dokonać zmian w zamówieniu należy skontaktować się ze sklepem
poprzez formularz kontaktowy dostępny w serwisie lub wysyłając
wiadomość na adres e-mail: sklep@danex24.pl, lub telefonicznie pod
numerem 504 188 333.
16. W przypadku zakupu przez Użytkownika sprzętu elektronicznego lub
elektrycznego, Użytkownik ma możliwość zgłoszenia Sprzedawcy chęci
skorzystania z nieodpłatnego zwrotu zużytego sprzętu elektronicznego lub
elektrycznego który posiada. Zgłoszenia należy dokonać poprzez kontakt ze
sklepem dzwoniąc pod numer telefonu 504 188 333, lub pisząc na adres e-
mail: sklep.danex@gmail.com. Nieodpłatny odbiór zużytego sprzętu
realizowany jest w miejscu dostawy towaru, o ile jest tego samego rodzaju i
pełnił te same funkcje co dostarczone towary.
17. Informacje dotyczące produktów prezentowane w Sklepie stanowią̨
zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu
cywilnego, kierowane przez Sprzedawcę̨ do Użytkowników, a nie ofertę̨ w
rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Składając Zamówienie Użytkownik składa
Sprzedawcy ofertę zawarcia Umowy sprzedaży, którą Sprzedawca, po
weryfikacji warunków cenowych, dostępności produktów, sposobów płatności i
sposobu dostawy, może przyjąć i tym samym zawrzeć Umowę sprzedaży.
VII. Warunki płatności w sklepie internetowym i koszty dostawy
1. Ceny produktów w sklepie internetowym zostały podane w złotych polskich i
zwierają należne podatki.
2. Sprzedawca jest płatnikiem podatku VAT i wystawia faktury zawierające
podatek VAT. FV VAT dostarczana jest drogą elektroniczną na podany przez
Klienta adres poczty elektronicznej, chyba że klient zaznaczy wyraźnie, że FV
powinna być dostarczona w wersji papierowej.
3. Każdy produkt posiada swoją cenę i cena ta jest wiążąca w momencie
złożenia przez Użytkownika zamówienia.
4. Sklep ma prawo do:
a) zmiany ceny produktów znajdujących się w Sklepie,
b) wprowadzania nowych produktów i usuwania produktów z oferty Sklepu,
c) przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu,
d) wprowadzania zmian w ofertach promocyjnych Sklepu.
5. Uprawnienia opisane w powyższym punkcie nie mają wpływu na ceny
towarów zakupionych i zamówionych przed wejściem w życie ofert
promocyjnych lub zmienionych cen.
6. Dostępne są następujące formy płatności za zamówione towary z dostawą na
terytorium Polski:
a) płatność za pobraniem
b) płatność gotówką (przy odbiorze osobistym)
c) przelew elektroniczny
d) przelew tradycyjny bankowy
Rachunek bankowy Sprzedającego:
Bank: ING Bank Śląski S.A.
Numer rachunku: 63 1050 1722 1000 0092 3097 1120
Przy dokonywaniu płatności przelewem na rachunek bankowy w tytule
przelewu należy podać numer zamówienia.
e) płatność kartą płatniczą
f) płatność BLIK
g) płatność ratalna
Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary: Płatności BLIK, karta płatnicza,
przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank
Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach.
W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą
płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej
Zamawiającego.
7. Obsługa Płatności jest realizowana przez Operatora Płatności.
8. Odpowiedzialność za prawidłową realizację Płatności i zgodność z
obowiązującymi w tym zakresie standardami bezpieczeństwa ponosi Operator
Płatności.
9. Zastrzegamy sobie możliwość zablokowania niektórych form płatności dla
wybranych produktów.
10. Użytkownik ponosi koszty dostawy zamówionego towaru, chyba, że umowa
sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy zawierają się w kwocie od 10 zł do 20 zł i jest zależny od
gabarytu przysyłki i firmy kurierskiej.
11. Po wybraniu towaru oraz pośrednika wysyłki koszyk automatycznie naliczy
koszty dostawy.
12. Przy opcji osobistego odbioru towaru koszty dostawy nie występują.
VIII. Terminy realizacji
1. Każdy produkt w opisie zawiera przewidywany czas przygotowania
zamówienia do wysyłki lub wydania - w przypadku wyboru przez Użytkownika
opcji „odbiór osobisty”, który wskazuje okres od przyjęcia zamówienia do
wysłania paczki ze sklepu lub do osobistego odbioru przez Użytkownika. Czas
ten wskazany jest w godzinach lub dniach roboczych.
2. W przypadku zamówienia kilku produktów przesyłka wysyłana jest lub
wydawana z chwilą skompletowania wszystkich produktów. Termin wysyłki lub
osobistego wydania towaru Użytkownikowi określany jest na podstawie towaru
o najdłuższym czasie realizacji.
3. Użytkownik samodzielnie dokonuje wyboru pośrednika wysyłki (kurier,
paczkomaty). Każdy pośrednik, deklaruje własny maksymalny termin dostawy
wskazany w opisie.
4. Za opóźnienia lub brak dostarczenia towaru spowodowane błędnym lub
niedokładnym adresem podanym przez Użytkownika ponosi Użytkownik.
5. Towar dostarczany jest na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
6. Termin dostawy Towaru wynosi do 7 dni roboczych, chyba że w opisie danej
oferty podano inny termin. Początek biegu terminu dostawy Towaru do
Kupującego liczy się w następujący sposób:
- w przypadku płatności przelewem, opcja kredytowa, płatności elektroniczne
lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy,
- w przypadku płatności za pobraniem – od dnia zawarcia umowy sprzedaży,
- w przypadku odbioru osobistego – od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
Dzień roboczy to dzień od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo
wolnych od pracy.
IX. Prawo odstąpienia od umowy
Kupujący ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny wterminie czternastu dni, od daty zawarcia umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014r. poz. 827 ze zm.) W przypadku pisemnego odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotutowaru w terminie czternastu dni. Uprawnienie, o którym mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
1. Konsument, może w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podawania
przyczyny i bez ponoszenia kosztów z wyjątkiem bezpośrednich kosztów
zwrotu towaru do Sprzedawcy.
2. Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone m.in. w
przypadku:
a) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną
zgodą Konsumenta, który przed rozpoczęciem świadczenia został
poinformowany o tym, że po jego spełnieniu utraci prawo do odstąpienia od
umowy
b) w którym cena lub wynagrodzenie zależą od wahań na rynku finansowym,
niezależnych od sprzedawcy i mogących wystąpić przed upływem terminu
na odstąpienie od umowy – np. sprzedaż walut obcych;
c) w którym przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany,
wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu
jego zindywidualizowanych potrzeb
d) w którym przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w
zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można
zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
e) w którym przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami
f) w który, przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, jeśli ich cena
została uzgodniona podczas zawarcia umowy sprzedaży, dostarczenie
może nastąpić dopiero po upływie 30 dni, a wartość zależy od wahań na
rynku, pozostających poza kontrolą Sprzedawcy
g) w którym Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca przyjechał do
niego w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji
3. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Przedsiębiorcy.
4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
a) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje towar – od objęcia
towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę
trzecią inną niż przewoźnik
b) dla umowy która obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno,
partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego
partii lub części,
c) dla umowy która polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas
oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
d) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
5. Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o
odstąpieniu od umowy za pośrednictwem formularza odstąpienia od umowy
umieszczonego na naszej stronie lub w formie pisemnej na adres email:
sklep@danex24.pl. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy
stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
6. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego
upływem.
7. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez
Konsumenta prześle na jego adres poczty elektronicznej potwierdzenie
otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
8. Konsument ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy nie później niż 14 dni
od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie towaru przed jego upływem.
9. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od
dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić
Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
10. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
11. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez
Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej.
12. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru do Sprzedawcy.
13. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest
uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie
niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonalności Towaru.
14. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. Jeśli konsument
zdecyduje się na zwrot tak zużytego towaru, Sprzedawca może domagać się
od niego odpowiedniej rekompensaty.
15. Zwrot towaru następuje na adres: Sklep Dziecięcy Danex – Dąbrowa 156, 33-
311 Wielogłowy.
X. Reklamacje
1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Konsumentowi towar zgodny z
zawartą umową.
2. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta z tytułu rękojmi konsumenckiej
za niezgodność towaru z gwarancją lub zawartą umową na zasadach
określonych w przepisach Ustawy o prawach konsumenta.
3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową, która
ujawni się w terminie 2 lat od dnia jego dostarczenia, chyba że określony
przez sprzedawcę termin przydatności towaru do użycia będzie dłuższy.
Konsument ma 6 lat od momentu wykrycia niezgodności na wystąpienie z
żądaniem.
4. Towary prezentowane w Sklepie mogą być objęte gwarancją producenta lub
dystrybutora. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania są wówczas
podawane w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta i dołączonej do
produktu.
5. W stosunku do Użytkowników będących Przedsiębiorcami rękojmia zostaje
wyłączona.
6. Jeżeli sprzedany Towar jest niezgodny z umową, Konsument może, zażądać
jego naprawy lub wymiany Towaru na zgodny z umową.
7. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może, niezależnie od żądań,
o których mowa powyżej, złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub
odstąpieniu od umowy, jeśli:
a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia do zgodności towaru z umową
poprzez jego wymianę̨ lub naprawę̨,
b) Sprzedawca nie doprowadził do zgodności towaru z umową poprzez jego
wymianę̨ lub naprawę̨ stosownie do przepisów Ustawy o prawach
konsumenta,
c) Brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca
próbował doprowadzić towar do zgodności z umową,
d) Brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie
ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego żądania jego naprawy
lub wymiany na towar zgodny z umową
e) Z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie
doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez
nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
8. Sprzedawcy przysługuje prawo „zamiany” żądania Konsumenta w zakresie
wymiany lub naprawy towaru w przypadku, gdy wymiana lub naprawa towaru
nie będzie możliwa lub będzie zbyt kosztowna.
9. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację, naprawić Towar lub wymienić
Towar na wolny od wad w możliwie najkrótszym terminie, z zastrzeżeniami i na
zasadach określonych we właściwych przepisach Ustawy o prawach
konsumenta.
10. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy
lub obniżenia ceny Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
o dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy
zwróci temu Konsumentowi cenę należną wskutek skorzystania przez niego z
prawa odstąpienia od umowy lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny.
Zwrot ceny nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Konsument, chyba że Konsument ten wyraźnie zgodził się̨ na inny sposób
zwrotu, który nie wiąże się̨ dla niego z żadnymi kosztami.
11. W przypadkach nie wymienionych w Regulaminie reklamacje będą
rozpatrywane zgodnie z regulacjami Ustawy o prawach konsumenta
12. Reklamacje można składać w szczególności poprzez wysłanie zgłoszenia za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: sklep@danex24.pl.
13. Zgłoszenia można również składać pisemnie na adres: Sklep Dziecięcy
Danex, Dąbrowa 156, 33-311 Wielogłowy.
14. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać następujące dane
ułatwiające jej rozpoznanie:
a) oznaczenie Konsumenta: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej oraz
ewentualnie adres do korespondencji (pocztowej),
b) numer zamówienia, którego dotyczy zgłoszenie,
c) przedmiot reklamacji,
d) okoliczności uzasadniające reklamację,
e) żądanie Konsumenta.
15. Reklamacja powinna zostać złożona w języku polskim.
16. Reklamacje dotyczące Sklepu, w szczególności dotyczące Towarów
rozpatruje Sprzedawca
17. Sprzedawca ustosunkuje się do prawidłowo złożonej reklamacji Konsumenta
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Sprzedawca udziela Konsumentowi odpowiedzi drogą elektroniczną (na
wskazany w reklamacji adres poczty elektronicznej) albo pisemnie (na
wskazany w reklamacji adres pocztowy). Brak odpowiedzi na reklamację
Konsumenta w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji uważa się̨ za jej
uwzględnienie przez Sprzedawcę.
18. Odbiór towaru objętego reklamacją od Konsumenta odbywa się na koszt
Sprzedawcy.
19. Powyższe zapisy dotyczące reklamacji nie mają zastosowania w przypadku
sprzedaży produktów uszkodzonych lub wybrakowanych których niezgodność z
umową została dokładnie opisana i udokumentowana przez Sprzedawcę w
karcie produktu, a Konsument w momencie jego zakupu oświadczył, że został
poinformowany przez Sprzedawcę o niespełnianiu przez nabywany przez niego
towar części wymogów zgodności z umową sprzedaży, o których mowa w
ustawie o prawach konsumenta, oraz akceptuję brak zgodności nabywanego
towaru z umową sprzedaży w zakresie wymogów wskazanych w opisie towaru
w sklepie internetowym Sprzedawcy.
XI. Dane osobowe i polityka cookies
1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Użytkownika
podczas korzystania z usług Serwisu jest Sprzedawca.
2. Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej
realizacji oraz na podstawie zgody, na zasadach określonych w ogólnym
rozporządzeniu o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje
dotyczące przetwarzania danych przez Usługodawcę zawiera polityka
prywatności zamieszczona w Serwisie.
3. Przy korzystaniu z Serwisu prosimy o wyrażenie zgody na używanie
ciasteczek zgodnie z Polityką prywatności. Jeśli nie zgadzasz się na używanie
przez nas ciasteczek, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki w
odpowiedni sposób lub zrezygnować z używania Serwisu. Informacje na temat
plików cookies wykorzystywanych w serwisie znajduje się w polityce
prywatności zawartej na stronie serwisu.
XII. Zmiany w regulaminie
1. Sprzedawca może dokonać zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie
w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniżej wskazanych ważnych
przyczyn:
a) zmiana przepisów prawa regulujących sprzedaż towarów lub świadczenie
Usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę wpływającą na wzajemne
prawa i obowiązki określone w umowie zawieranej pomiędzy
Użytkownikiem a Sprzedawcą lub zmiana interpretacji powyższych
przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub
zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów, w przypadku
gdy którakolwiek z tych okoliczności pociągnie za sobą konieczność zmiany
Regulaminu;
b) zmiana sposobu świadczenia Usług spowodowana wyłącznie względami
technicznymi lub technologicznymi w przypadku, gdy pociągnie to za sobą̨
konieczność zmiany Regulaminu (w szczególności aktualizacji wymagań
technicznych wskazanych w niniejszym Regulaminie);
c) zmiana zakresu lub sposobu świadczenia Usług elektronicznych, do których
stosują̨ się̨ zapisy Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych,
modyfikację lub wycofanie przez Sprzedawcę dotychczasowych
funkcjonalności lub Usług elektronicznych objętych Regulaminem.
2. W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Sprzedawca udostępni tekst
jednolity Regulaminu poprzez publikację w Sklepie oraz za pomocą̨
wiadomości, przesłanej na podany przy zawieraniu umowy o świadczenie
Usług elektronicznych, tj. rejestracji Konta, przez Użytkownika adres e-mail,
co strony uznają̨ za wprowadzenie informacji o zmianie do środka komunikacji
elektronicznej w taki sposób, żeby Użytkownik mógł zapoznać się z jej treścią.
3. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie nie wcześniej niż z upływem 30 dni od
dnia wysłania informacji o zmianie. W przypadku Użytkowników, którzy zawarli
umowę o oświadczenie Usług elektronicznych, mają oni prawo do
wypowiedzenia umowy o świadczenie Usług elektronicznych w terminie 14 dni
od dnia powiadomienia ich o zmianie Regulaminu. Zmiana Regulaminu nie
wpływa na Umowy sprzedaży zawarte przez Użytkownika i Sprzedawcę̨ przed
zmianą Regulaminu.
4. Zmiana regulaminu pozostaje bez znaczenia dla zawartych umów sprzedaży
przed zmianą regulaminu.
XIII. Postanowienia końcowe
1. Autorskie prawa do Sklepu, a także elementów Sklepu oraz układu i
kompozycji tych elementów, przysługują̨ sprzedawcy, z wyjątkiem oznaczeń
partnerów Sprzedawcy. Użytkownik jest uprawniony do korzystania z ww.
treści, nieodpłatnie, a także do korzystania z treści zamieszczanych zgodnie z
przepisami prawa i już rozpowszechnionych przez innych Użytkowników w
ramach Sklepu, jednak wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego i
wyłącznie w celu prawidłowego korzystania ze Sklepu. Wykorzystywanie
treści w innym zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej,
uprzedniej zgody udzielonej przez uprawniony do tego podmiot, na piśmie pod
rygorem nieważności.
2. Użytkownik, akceptując Regulamin, oświadcza, iż zapoznał się z
Regulaminem oraz Polityką Prywatności, rozumie treść tych dokumentów i w
pełni je akceptuje oraz zobowiązuje się do ich przestrzegania.
3. Umowa sprzedaży oraz umowa o świadczenie usług drogą elektronicznych
zawierana jest między Użytkownikiem a Sprzedawcą.
4. W sprawach nieuregulowanych w umowie (w tym w Regulaminie)
zastosowanie znajdują̨ przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną, kodeksu cywilnego, ustawy o prawie autorskim i prawach
pokrewnych, a także innych odpowiednich przepisów prawa powszechnie
obowiązującego.
5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a
Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z
postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a
Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy.
7. Użytkownik będący konsumentem posiada następujące przykładowe
możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń:
a) Użytkownik uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego
sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem
o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży.
b) Użytkownik uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego
inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia
2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j.: Dz.U. z 2020, poz. 1706 ze zm.), z
wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie
pozasądowego rozwiązywania sporu między Użytkownikiem a
Sprzedawcą.
c) Użytkownik może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia
sporu między Użytkownikiem a Sprzedawcą korzystając także z
bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich).
d) Użytkownik może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej
ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także
źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów
mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.
Data publikacji regulaminu: 01.01.2023 r.
WZÓR PRZYKŁADOWEGO FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
………………………………. (miejscowość), dnia ………………..
……………………………………………..
……………………………………………..
……………………………………………..
(imię, nazwisko, adres użytkownika, adres e-mail)
Dane Sklepu
………………………………………………
………………………………………………
………………………………………………
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Niniejszym oświadczam, iż odstępuję od umowy sprzedaży następujących produktów
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………….........................
Data odbioru (przedmiotu zamówienia)/złożenia
zamówienia…………………………………………………………….
Numer zamówienia……………………………………………..
……………………………
podpis składającego oświadczenie
(tylko jeśli oświadczenie jest przesyłane
w wersji papierowej)
WZÓR PRZYKŁADOWEGO FORMULARZA REKLAMACJI
………………………………. (miejscowość), dnia ………………..
……………………………………………..
……………………………………………..
……………………………………………..
(imie, nazwisko, adres użytkownika, adres e-mail)
Dane Sklepu
………………………………………………
………………………………………………
………………………………………………
REKLAMACJA PRODUKTU
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu …………………..… produkt jest niezgodny z umową. Niezgodność stwierdzona w dniu ………………………………….. polega na………………………………………………………………………………………………...................………………………………………………
Produkt którego dotyczy reklamacja
………………………………………………………………………………………..
Numer zamówienia………………………………………………………………..……………….......................……………………………
Z uwagi na powyższe, żądam:
wymiany towaru na nowy*
nieodpłatną naprawę towaru*
obniżenia ceny towaru o kwotę ……….. (słownie: ………) zł, Proszę o zwrot
podanej kwoty na konto …………../przekazem pocztowym na mój adres*
odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny towaru na konto ………….*
……………………………
podpis składającego reklamację
(tylko jeśli oświadczenie jest przesyłane
w wersji papierowej)
*niepotrzebne skreślić