Reklamacje
1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Konsumentowi towar zgodny z
zawartą umową.
2. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta z tytułu rękojmi konsumenckiej
za niezgodność towaru z gwarancją lub zawartą umową na zasadach
określonych w przepisach Ustawy o prawach konsumenta.
3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową, która
ujawni się w terminie 2 lat od dnia jego dostarczenia, chyba że określony
przez sprzedawcę termin przydatności towaru do użycia będzie dłuższy.
Konsument ma 6 lat od momentu wykrycia niezgodności na wystąpienie z
żądaniem.
4. Towary prezentowane w Sklepie mogą być objęte gwarancją producenta lub
dystrybutora. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania są wówczas
podawane w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta i dołączonej do
produktu.
5. W stosunku do Użytkowników będących Przedsiębiorcami rękojmia zostaje
wyłączona.
6. Jeżeli sprzedany Towar jest niezgodny z umową, Konsument może, zażądać
jego naprawy lub wymiany Towaru na zgodny z umową.
7. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może, niezależnie od żądań,
o których mowa powyżej, złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub
odstąpieniu od umowy, jeśli:
a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia do zgodności towaru z umową
poprzez jego wymianę̨ lub naprawę̨,
b) Sprzedawca nie doprowadził do zgodności towaru z umową poprzez jego
wymianę̨ lub naprawę̨ stosownie do przepisów Ustawy o prawach
konsumenta,
c) Brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca
próbował doprowadzić towar do zgodności z umową,
d) Brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie
ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego żądania jego naprawy
lub wymiany na towar zgodny z umową
e) Z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie
doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez
nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
8. Sprzedawcy przysługuje prawo „zamiany” żądania Konsumenta w zakresie
wymiany lub naprawy towaru w przypadku, gdy wymiana lub naprawa towaru
nie będzie możliwa lub będzie zbyt kosztowna.
9. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację, naprawić Towar lub wymienić
Towar na wolny od wad w możliwie najkrótszym terminie, z zastrzeżeniami i na
zasadach określonych we właściwych przepisach Ustawy o prawach
konsumenta.
10. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z prawa odstąpienia od umowy
lub obniżenia ceny Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
o dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy
zwróci temu Konsumentowi cenę należną wskutek skorzystania przez niego z
prawa odstąpienia od umowy lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny.
Zwrot ceny nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Konsument, chyba że Konsument ten wyraźnie zgodził się̨ na inny sposób
zwrotu, który nie wiąże się̨ dla niego z żadnymi kosztami.
11. W przypadkach nie wymienionych w Regulaminie reklamacje będą
rozpatrywane zgodnie z regulacjami Ustawy o prawach konsumenta
12. Reklamacje można składać w szczególności poprzez wysłanie zgłoszenia za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: sklep@danex24.pl.
13. Zgłoszenia można również składać pisemnie na adres: Sklep Dziecięcy
Danex, Dąbrowa 156, 33-311 Wielogłowy.
14. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać następujące dane
ułatwiające jej rozpoznanie:
a) oznaczenie Konsumenta: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej oraz
ewentualnie adres do korespondencji (pocztowej),
b) numer zamówienia, którego dotyczy zgłoszenie,
c) przedmiot reklamacji,
d) okoliczności uzasadniające reklamację,
e) żądanie Konsumenta.
15. Reklamacja powinna zostać złożona w języku polskim.
16. Reklamacje dotyczące Sklepu, w szczególności dotyczące Towarów
rozpatruje Sprzedawca
17. Sprzedawca ustosunkuje się do prawidłowo złożonej reklamacji Konsumenta
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
Sprzedawca udziela Konsumentowi odpowiedzi drogą elektroniczną (na
wskazany w reklamacji adres poczty elektronicznej) albo pisemnie (na
wskazany w reklamacji adres pocztowy). Brak odpowiedzi na reklamację
Konsumenta w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji uważa się̨ za jej
uwzględnienie przez Sprzedawcę.
18. Odbiór towaru objętego reklamacją od Konsumenta odbywa się na koszt
Sprzedawcy.
19. Powyższe zapisy dotyczące reklamacji nie mają zastosowania w przypadku
sprzedaży produktów uszkodzonych lub wybrakowanych których niezgodność z
umową została dokładnie opisana i udokumentowana przez Sprzedawcę w
karcie produktu, a Konsument w momencie jego zakupu oświadczył, że został
poinformowany przez Sprzedawcę o niespełnianiu przez nabywany przez niego
towar części wymogów zgodności z umową sprzedaży, o których mowa w
ustawie o prawach konsumenta, oraz akceptuję brak zgodności nabywanego
towaru z umową sprzedaży w zakresie wymogów wskazanych w opisie towaru
w sklepie internetowym Sprzedawcy.
WZÓR PRZYKŁADOWEGO FORMULARZA REKLAMACJI
………………………………. (miejscowość), dnia ………………..
……………………………………………..
……………………………………………..
……………………………………………..
(imie, nazwisko, adres użytkownika, adres e-mail)
Dane Sklepu
………………………………………………
………………………………………………
………………………………………………
REKLAMACJA PRODUKTU
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu …………………..… produkt jest niezgodny z umową. Niezgodność stwierdzona w dniu ………………………………….. polega na………………………………………………………………………………………………...................………………………………………………
Produkt którego dotyczy reklamacja
………………………………………………………………………………………..
Numer zamówienia………………………………………………………………..……………….......................……………………………
Z uwagi na powyższe, żądam:
wymiany towaru na nowy*
nieodpłatną naprawę towaru*
obniżenia ceny towaru o kwotę ……….. (słownie: ………) zł, Proszę o zwrot
podanej kwoty na konto …………../przekazem pocztowym na mój adres*
odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny towaru na konto ………….*
……………………………
podpis składającego reklamację
(tylko jeśli oświadczenie jest przesyłane
w wersji papierowej)
*niepotrzebne skreślić